Вправи для поліпшення зорової пам’яті

/Files/images/пам_ять.jpg

· Витягнути одну руку вперед. Погляд фіксується на вказівному пальці. Одночасно іншу руку прикладіть до скроні і періодично відводите її в сторону. При куті 90º спробуйте побачити обидві руки.
· Покладіть перед собою аркуш паперу. Намалюйте букву посередині, зафіксувавши на ній свій погляд. Одночасно покласти на цей же лист вирізану іншу букву і пересувати її від центру в сторони, утримуючи обидві літери в полі зору.
· Вправи з розслаблення рекомендується поєднувати з правильним диханням (дихати потрібно животом, при цьому в організм надходить в три рази більше кисню, що дозволяє збільшити не тільки можливості зорової пам’яті, але і працездатність в цілому).

Організація робочого місця для приготування домашнього завдання

/Files/images/робоче місце.jpg

· При роботі сидячи, слід зберігати пряме положення тіла, плечі розгорнути; грудна клітина не повинна упиратися в край столу.
· Одяг не повинен бути тісним.
· Спинка стільця дозволяє відпочивати певній групі м’язів.
· Необхідно стежити за порядком на робочому столі.
· Стежити за освітленням робочого місця.
· Треба встановити порядок виконання завдань, на основі спостереження за своєю працездатністю.
· Регулярна зміна видів діяльності – основа підтримки працездатності.
Література:
1. Шабаліна З.П. Домашня навчальна робота школярів.-М.: «Знание», 2006. – 28 с.

Як готувати домашнє завдання з усних предметів

/Files/images/дз з усних предметів.jpg

· Згадайте, не відкриваючи підручник, про що дізналися на минулому уроці:
· Про що розповів учитель.
· Які ставили досліди.
· Які розглядали таблиці, картини, карти.
· Прочитайте в підручнику запитання до теми, дайте відповідь на них.
· Прочитайте текст навчального матеріалу (параграфа).
· Підготуйтеся відповідати за темою уроку:
· Продумайте план відповіді;
· Розкажіть завдання за цим планом;
· Старайтеся не просто розповісти, а й довести свої знання прикладами зі спостережень, дослідів, свого життя, з переглянутих передач, прочитаних книг;
· Зробіть висновки.
· Відкрийте підручник, за допомогою малюнків, тексту і висновків підручника перевірте, як ви засвоїли матеріал.
· Виконайте завдання підручника.

Як змусити себе дотримуватися режиму дня

/Files/images/режим дня.jpg

· Намагайтеся виробити у себе звичку чітко дотримуватися одного режиму коли засинати та ранкового підйому.
· У вихідні дні вставайте і лягайте в той же час, що і в будні.
· Вранці включайте яскраве світло відразу після дзвінка будильника (краще – автоматично).
· Під бадьору музику зробіть зарядку або потанцюйте. Більш корисно – на свіжому повітрі.
· Прийміть холодну ванну (взимку можна вийти на балкон).
· Добре поснідайте та випийте чашку чаю або кави.
· Протягом дня намагайтеся більше рухатися.
· Не менше двох разів на тиждень займайтеся спортом.
· Намагайтеся більше бувати на сонці, гуляти кожен день на свіжому повітрі.
· Якщо вдень тягне до сну, то сон повинен бути нетривалим.
· Уникайте значних фізичних і психічних навантажень перед сном.
· Не їжте на ніч.
· Перед сном корисно подихати свіжим повітрям.
· Взимку обов’язково провітрюйте кімнату, влітку – затемніть її.
· Увечері прийміть теплу ванну, зробіть легкий масаж: це розслабляє і поглиблює нічний сон.

Як підвищити розумову працездатність

/Files/images/розум.jpg

· Необхідно враховувати найпродуктивніші години: з 8-00 до 12-00 ранку, з 15-00 годин – спад.
· Повноцінно харчуватися: вживати м’ясо, овочі, фрукти, рибу, вітаміни. Не переїдати. Обмежити вживання солодкого, мучного, солоного, гострого, жирного. Не вживати каву, міцний чай, спиртне.
· Робити вранці фіззарядку, під час відпочинку – фізичні вправи, можна під музику, бажано – до поту.
· Робити короткі прогулянки на свіжому повітрі і провітрювати приміщення.
· Дотримуватися режиму повноцінного сну, але не більше 7 – 8 годин.
· Робити короткі, але регулярні перерви, не чекаючи втоми.
· Поетапно змінювати розумову і фізичну працю.
· Зменшити час перегляду телевізора.
· Зменшити час роботи, або гри и на комп’ютері.
Кiлькiсть переглядiв: 7