Головні стратегічні задачі розвитку соціально-психологічної служби

підвищення психологічної компетентності керівників навчальних закладів;
розвиток мережі та кадрового потенціалу психологічної служби у районі;
удосконалення організаційного рівня функціонування психологічної служби;
покращення методичного забезпечення;
підвищення якості роботи працівників психологічної служби.



Пріоритетні напрями діяльності працівників соціально-психологічної служби:

1. Забезпечення психологічного супроводу дітям з особливими освітніми потребами.
2. Підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу через впровадження програм факультативних курсі в, спецкурсів та курсів за вибором психологічного спрямування.
3. Забезпечення та психологічний супровід підготовки учнів до профільного та професійного самовизначення.
4. Психологічний і соціальний супровід дітей, схильних до прояву девіантної, делінквентної поведінки.
5. Формування здорового способу життя, відповідального ставлення за власний вибір, профілактика негативних явищ в учнівському середовищі.



Основні завдання соціально-психологічної служби навчальних закладів
у відповідності до нового Держстандарту базової та повної загальної середньої освіти

1.Психологічний супровід адаптації учнів 5-х класів.
2. Профдіагностика та профконсультування.
3. Формування комунікативної, соціальної та здоров’єзбережувальної компетентностей учнів через впровадження профільних спецкурсів, курсів за вибором, факультативних курсів.
4. Формування та збереження навчальної мотивації, а також профілактика психофізичного та інформаційного перевантаження учнів.

Основною метою діяльності соціально-психологічна служби є :

· соціально – психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;

· здійснення психологічної експертизи, соціально – психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді;

· психологічна просвіта всіх учасників навчально – виховного процесу.

Соціально-психологічна служба школи

1. Забезпучує охорону та захист прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях.

2. Вирішує питання соціального захисту дітей.

3. Надає допомогу у соціалізації учнів.

4. Надає консультації з проблемних питань, психологічну підтримку у скрутних ситуаціях.

5. Дбає про психологічне здоров'я всіх учасників навчального процесу.

6. Навчає учнів, батьків та вчителів прийомам ефективного спілкування, вирішення конфліктних ситуацій та саморегуляції.

7. Здійснює профілактику залежних форм поведінки, девіантної поведінки та насильства в учнівському середовищі.

8. Здійснює психологічний супровід профільного навчання, сприяє процесу самореалізації старшокласників.

9. Здійснює просвітницьку роботу щодо здорового способу життя.

У яких випадках необхідна консультація або допомога практичного психолога

Якщо в житті дитини відбулася або повинна відбутися одна з наступних подій:

· Переїзд;

· Розлучення батьків;

· Хвороба або втрата близької людини;

· Народження брата або сестри;

· Різка зміна матеріального становища в сім'ї;

· Надходження до дитячого садка або до школи.

Якщо в житті дитини регулярно відбуваються такі події:

· Сварки в сім'ї;

· Боротьба за дитину між бабусями і дідусями з одного боку та батьками з іншого;

· Тривала відсутність дитячого колективу;

· Хтось із батьків або близький родич схильний до будь-якої залежності (наприклад, алкоголізм, наркоманії);

· Тривала відсутність одного з батьків або обох батьків;

Якщо дитина:

· Одного разу відчула або постійно піддається насильству;

· Тривало хворіє;

· Був небажаною дитиною;

· Надмірно захоплюється яким-небудь родом діяльності (телевізор, читання, поїдання солодкого, подовгу грає один і ін);

· Має одне з таких порушень: енурез, алергію, часті застуди, нав'язливі рухи;

· Проявляє зайве упрямтво;

· Схильна до спалахів люті, плачу, так званих істерик;

· Погано спить;

· Відчуває страхи, кошмари;

· Погано їсть;

· Відчуває постійні напади нудоти або головного болю;

· Надмірно фантазує;

· Страждає одним з психосоматичних захворювань, таких як: бронхіальна астма, виразковий гаст, коліт та інще;

· Проявляє ознаки відставання у розвитку;

· Проявляє ознаки випереджаючого розвитку;

· Схильний будь-якої залежності (алкоголізм, наркоманія);

· Має труднощі в спілкуванні з однолітками;

· Тікає з дому;

· Відчуває страх зробити щось нове;

· Різко змінює свою поведінку;

· Хронічно перебуває в пригніченому настрої;

· Часто обманює;

· Переживає почуття ревнощів до одного з членів сім'ї;

· Виявляє постійну хворобливу реакцію на свої неуспішні дії;

· Зайво слухняний, неініціатівна;

Якщо батьки (або один з них):

· Відчувають незадоволення сімейним життям;

· Відчувають почуття хронічної втоми;

· Часто перебувають у пригніченому настрої;

· Відчувають занепокоєння з приводу поведінки дитини і її успішності;

· Відчувають занепокоєння з приводу розвитку дитини та її емоційного стану;

· Починають відчувати невротичні розлади (нав'язливі думки, страхи, нервові виснаження та інще).

Кiлькiсть переглядiв: 10