ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЮ ДЛЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
- Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо вразливих і чуттєвих до всього, що стосується їхнього «я».
- Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну я-концепцію і самооцінку, розвивати емпатію.
- Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.
- Дотримуйтеся порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.
- Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їх праця приносила користь.
- У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їхню роботу.
- Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.
- Привчайте обдарованих дітей працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.
- Заохочуйте дітей, це стимулює їх.
- Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей, щоб розвинути здібності кожної дитини.
МЕТОДИ РОЗВ'ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ СИЛА – ПРИМУС СТОРОНИ ДО ДІЙ , ЯКИХ ВИ ХОЧЕТЕ ВІД НЕЇ ДОМОГТИСЬ. ЗАКОН – ЗВЕРНЕННЯ ДО ЗАКОНУ ЧИ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОЦЕДУР . ІНТЕРЕСИ – МОЖЛИВІСТЬ СФОКУСУВАТИСЬ НА ПРОБЛЕМІ , З УРАХУВАННЯМ ПРИХОВАНИХ ПОТРЕБ СТОРІН .
Види конфліктів:
· За проблемно-діяльнісною ознакою- управлінські, педагогічні, виробничі
· За ступенем залученості людей- міжособисті, міжгрупові, міждержавні
· За напрямками комунікацій- горизональні, вертикальні
· За урахуванням суб`єктивного сприйняття ситуації- помилкові, потенційні, щирі
· За проблемно-діяльнісною ознакою- управлінські, педагогічні, виробничі
· За ступенем залученості людей- міжособисті, міжгрупові, міждержавні
· За напрямками комунікацій- горизональні, вертикальні
· За урахуванням суб`єктивного сприйняття ситуації- помилкові, потенційні, щирі
Особисті прояви поведінки в конфліктах
· Борці-люблять боротися заради самої боротьби, наполегливі і через це часто перемагають (конфліктофіли)
· Реалісти-реалістично шукають можливість залагодити справу, якщо це можливо, (конфліктостійкі)
· Максималісти-переважає потреба неодмінно бути першим, їх важко переконати (конфліктофіли)
· Нейтральні-не займають ніякої позиції і уникають протистояння (конфліктофоби)
· Миротворці-йдуть на поступки, щоб зменьшити напругу, вдають, що все гаразд (конфліктофоби)
Етапи розв`язання конфлікту
· Окреслення основної проблеми
· Визначення причин конфлікту
· Пошук можливих шляхів розв`язання
· Спільне рішення про вихід із конфлікту
· Реалізація спільно спланованого способу розв`язання конфлікту
· Насилля-слабша сторона підкоряється вимогам сильної
· Роз`єднання-припинення взаємодії і розрив відносин між сторонами
· Примирення-досягається в результаті переговорів між сторонами конфлікту
· Арбітраж-сторони готові погодитись з думкою арбітра, якому довіряють
· Соціальний тиск-тиск на одну із сторін з використанням службової інстанції, преси, громадської думки і інших засобів громадського впливу
· Медіація-сторони самі розв`язують конфлікт за допомогою переговорів і посередництва медіатора
Причини конфліктів між учнями
· Бажання виділитися серед однолітків
· Боротьба за лідерство
· Зневага, плітки, заздрість, доноси
· Протиставлення особистості учня колективу
· У зв`язку з громадською роботою
· Агресивність як вікове явище, пов`язане з надлишком енергії, жорстокістю дорослих, психічними відхиленнями, поганим характером
· У дівчат – через парубка
Коментарi