/Files/images/здоров.jpg

Основні складові здоров’я

/Files/images/складові здоров.jpg

Фактори, що впливають на здоров’я людини

/Files/images/Фактори.jpg

Умови здорового способу життя

/Files/images/умови.jpg

Інформація про проведення заходів щодо формування в учнів свідомого ставлення до свого життя та здоров’я у 2021/2022 навчальному році Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 159 Харківської міської ради Харківської області

З 1995 року педагогічний колектив школи бере участь у Проєкті «Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю» (Національна мережа шкіл сприяння здоров’ю в Україні). За цей час створено систему роботи з формування здорового способу життя.

Учителі школи виконують основні вимоги до якісного уроку в умовах здоров'язбережувальної педагогіки:

  • побудова уроку на основі закономірностей освітнього процесу з використанням останніх досягнень передової педагогічної практики з урахуванням питань здоров'язбереження;
  • реалізація на уроці, в оптимальному співвідношенні, принципів і методів як загально дидактичних, так і специфічних;
  • забезпечення необхідних умов для продуктивної пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їх стану здоров'я, особливостей розвитку, інтересів, нахилів і потреб.
  • Встановлення міжпредметних зв'язків, усвідомлюваних учнями, здійснення зв'язку з раніше вивченими знаннями й уміннями.
  • Активізація розвитку всіх сфер особистості учнів. Логічність і емоційність усіх етапів освітньої діяльності.
  • Ефективне використання педагогічних засобів здоров'язбережувальних освітніх технологій (фізкультхвилинок, рухливих ігор, аромотерапії, арттехніки, заняття на свіжому повітрі, використання засобів мультімедіа, звукової гімнастики, кольоротерапії).
  • Формування практичних компетенцій, раціональних прийомів мислення та діяльності.
  • Забезпечення варіативного використання правил здорового способу життя в залежності від конкретних умов проведення уроку.
  • Формування вміння вчитися, піклуючись про своє здоров'я.
  • Ретельна діагностика, прогнозування, проєктування, планування і контроль з урахуванням особливостей розвитку учнів.

Здоров’язбережувальний урок повинен: виховувати, стимулювати у дітей бажання жити, бути здоровими, вчити їх відчувати радість від кожного пережитого дня; показувати їм, що життя – це чудово, викликати у них позитивну самооцінку.

Упродовж 2021/2022 н.р.:

- проводилися медико-педагогічні дослідження з питань: стан здоров'я, фізичний і фізіологічний розвиток учнів; результати медичного огляду; індивідуальна робота з учнями на уроці з урахуванням стану здоров'я;

- проводилося планове пересаджування учнів у класних кімнатах для корекції зору;

- систематично проводилися інструктажі з правил поведінки в спортивній залі, на спортивному майданчику, в майстернях технічної та обслуговуючої праці, в кабінетах хімії, біології, фізики;

- проводилися бесіди з профілактики інфекційних захворювань, COVID-19, педикульозу та інших захворювань;

- проводилися бесіди з урахуванням віку з питань санітарної гігієни; про шкідливість паління; про шкідливість алкоголю; про режим дня;

- у грудні 2021 року (за окремим планом) було відзначено: Всесвітній день боротьби зі СНІДом, Всесвітній день інвалідів;

- конкурс малюнків, рефератів до Всесвітнього дня здоров'я;

- узагальнено досвід роботи класних керівників за темою «Формування навичок здорового способужиття»; - учні школи брали участь в обласній акції дитячих робіт і творів «Молодь за здоровий спосіб життя»; у районному етапі Всеукраїнського дитячого творчого конкурсу «Молоде покоління за безпеку дорожнього руху».

Класні керівники, під патронатом лікарів Харківської міської дитячої поліклініки № 14 проводять: моніторинг стану здоров’я учнів за результатами щорічних медичних оглядів; аналітично-корекційну роботу щодо впровадження здоров’язбережувальних, освітньо-просвітницьких програм. З метою формування цілісної моральної особистості учні школи беруть участь у волонтерських, благодійних акціях «Від серця до серця». Учні 1-11 класів разом із класними керівниками збирають речі, іграшки, канцтовари для сімейного дитячого будинку у Станиці Луганська, продукти харчування для допомоги стихійному будинку літніх людей у Станиці Луганська,сувеніри воїнам-захисникам Батьківщини у зоні ООС та воїнам, які знаходяться на реабілітації у медичних центрах Харкова.

З 2015 року колектив школи співпрацює з Харківським державним університетом харчування та торгівлі. Учні школи і студенти ХДУХТу поширюють інформаційні матеріали щодо концепції здорового харчування . Ця робота направлена на поширення й узагальнення досвіду національної культури харчування, пропагування корисних, якісних продуктів, запобігання використанню ГМО в харчуванні та негативного впливу їх на здоров’я підростаючого покоління. Класні керівники підтримують ініціативу учнів щодо створення та поширення соціальної реклами з питання популяризації здорового способу життя. У простій та доступній формі діти пояснюють, як "звільнитися від шкідливих звичок" та розповідають про методи профілактики захворювань за допомоги спорту, активних дій, здорового харчування, тощо. Канали поширення: YouTube, соціальні мережі. Учні беруть участь в онлайн-заходах, що проходять у ХДУХТ, які формують здоров’язбережувальну компетентність, позитивні цінності, що зменшать ризик виникнення поведінкових проблем і підвищать їх особистісний потенціал для гармонійного розвитку та життєвого успіху.

Кiлькiсть переглядiв: 1263

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.